Ontslag, werk zoeken en vinden

Hey allemaal…
Na ruim vier maanden eindelijk weer een blogje van mij.

in mijn laatste blog konden jullie lezen dat ik n baan heb gevonden bij een ‘kledingveredelings bedrijf’ Ik heb daar 4 maanden gewerkt, maar woensdag 26 oktober werd mij (samen met nog n aantal collega’s) verteld dat we de volgende dag niet terug hoefden te komen. Er was (tijdelijk) geen werk voorhanden.

Dus zo kwam ik weer op straat te staan, en moest ik weer gaan zoeken. Alle uitzendbureaus langs geweest, bij de bureaus waar ik nog niet eerder was, heb ik me ook maar in laten schrijven.

Ik heb ondertussen 2 ochtendjes gewerkt

Dinsdag (1-11) belde een van de uitzenders of ik achter de vuilniswagen wilde lopen. Ik dacht: “tja, je moet toch wat, laat ik t maar proberen”, dus woensdag liep ik achter die wagen.… maar SHIT wat viel dat tegen zeg! De halve dag hang je nutteloos achter zo’n wagen, en dan nog de lucht die uit die GFT bakken komt… niet gezond wat mensen daarin gooien! Het ergste waren de bakken van het bejaardentehuis in die wijk: Daar zaten alle etensresten in van de afgelopen 2 weken: Zuurkool met rode bieten en aardbeienvla en weet ik allemaal wat erin zat… lekker hoor! Gelukkig wist m’n collega wat dit voor gevolgen kan hebben en waarschuwde hij me om even afstand te nemen als ik de bak aan de wagen had gehangen, en dat was maar goed ook, want: FLATSHJJJJJJ! Heerlijk! 😛

Donderdag (3-11) belde een ander bureau of ik n ochtendje wilde inspringen bij een overslagbedrijf. Het bleek een klein bedrijfje te zijn met maar liefst 1 werknemer in het magazijn. Normaal komen er vrachtcontainers met pallets en kisten binnen, en die zijn snel geleegd. Maar nu was het een container met losse dozen, die op tijd leeg moest. Dus wilden ze even een hulpje… oké, waarom niet… mooi meegenomen, en t is niet zo smerig 😉
Het bleken dozen met metalen onderdelen te zijn. Eerst hadden we ‘grote’ dozen (ca 40x30x30 cm) van ongeveer 20 kg – goed te doen dus – . Daarna kwamen kleinere doosjes (ca 25x10X7 cm), en ik verwachte dus dat die heel wat lichter waren, dus ik pakte n stapeltje van die doosjes op… AUW… die dingen waren per stuk zwaarder dan die grotere dozen! Maar goed, per stuk waren ze nog goed te doen… Na n paar uurtjes werk was de container leeg en kon ik weer naar huis.

Gisteren (7-11) belde (alweer) een ander bureau voor magazijnwerk. Ik moest vanochtend om 10.00u op kennismakingsgesprek: IK BEN AANGENOMEN! MAG MORGEN BEGINNEN! Het is een bedrijf wat handelt in pillen, zalfjes en drankjes voor apotheken. Ik mag daar gaan orderpikken en de orders verzendklaar maken.

Ik laat jullie in de loop van de week weten hoe het me daar vergaat 😉

Op deze plaats wil ik God danken voor Zijn hulp. Ik heb weer een baan waar ik voorlopig kan blijven! THANK YOU LORD!

Dat was het voor nu, ik spreek jullie later

Greetz, Johan

Geef een reactie

