Werk // Rijexamen

Hier weer eens een blogje van mij. In mn blog van 21 september kon je lezen dat ik een baan had in een drukkerij. Het kalenderseizoen is nu weer afgelopen. Het was eerst de bedoeling dat ik afgelopen vrijdag al voor het laatst daar zou werken. Omdat we iets achter liepen op schema, mocht ik gisteren ook nog werken.

Vandaag had ik ook nog moeten werken, maar ik heb vrij gevraagd omdat ik m’n rijexamen had. Het ging op zich wel aardig, totdat we op een T-splitsing kwamen. Ik keek op dat moment naar links, en voor dat ik naar rechts kon kijken stond die examinator al op de rem. Er kwam een auto van rechts aan die ik nog niet had gezien. Ik wist toen dus al dat ik gezakt was. Daarna kwamen we bij een zebrapad. Iedereen reed lekker door dus ik reed met de stroom mee. Bleek dat er al een tijdje twee oudere mensen stonden te wachten. Nou ja, gezakt was ik dus al, dus het kon me niet eens meer zo veel schelen dat ik weer een fout maakte. Alleen zielig voor die mensen in de kou.
Ik heb meteen maar even geld gehaald en m’n herexamen betaald. Kan dat ook meteen aangevraagd worden.

Ik ben ondertussen al weer aan het solliciteren. Er hing een paar weken geleden een poster op het raam van een reclamebureau hier een paar straten verderop. Ze waren op zoek naar een DTP-er. Hierop heb ik gesolliciteerd, maar kreeg vijdag bericht dat ik was afgewezen. Ze hadden al iemand anders aangenomen. Vrijdag stond er in het huis-aan-huisblad een vacature voor een grafisch vormgever. Daar heb ik ook op gesolliciteerd, maar nog geen antwoord op gehad.

To be continued…

Geef een reactie

