Lethophobia

Tja, en toen was het ineens zover. De blogs die ik ooit op FunkyFish heb geschreven zijn allemaal overgezet naar WordPress. Nou ja, de meeste dan, er waren er een paar die de moeite van het bewaren niet waard zijn. Mijn account op FF ga ik binnenkort verwijderen en ik wil hier met enige regelmaat (het liefst dagelijks) een nieuw stukje gaan schrijven.

Maar ja, wat moet je dan gaan schrijven? Ik heb eerlijk gezegd nog geen idee. Waarom wil ik schrijven? Tja, ook daarop moet ik het antwoord schuldig blijven. Zoals ik op mijn voorstelpagina al heb verteld, wil ik graag iets doen of maken wat (veel) mensen zien. Iets waardoor ze weten dat ik besta, of -hopelijk vééél later- dat ik bestaan heb.

Dat ik ook meteen de verklaring van de titel die ik mijn blog zojuist heb meegegeven. Op de genoemde pagina had ik eerst de uitgebreide Nederlandse tekst uit Een weeffout in onze sterren getypt, maar heb uiteindelijk toch gekozen voor een korte Engelse versie uit The Fault in our Stars. Toen ik googelde op “fear oblivion” kwam ik een plaatje tegen met deze term. Ik vond het wel een pakkende titel voor mijn blog dus heb ik daar
voor gekozen. Het klinkt -vind ik- een stuk beter dan de titel Johan’s Wereld die ik de blog eerst had meegegeven.lethophobia2Maar goed, ik heb inmiddels en heel stuk tekst getypt en nog eigenlijk niets gezegd. Ik ga dus zoals gezegd proberen dagelijks te bloggen. Maar waarover? Iets wat ikzelf leuk vind om te schrijven, of juist wat de lezers leuk vinden om te lezen? Gewoon mijn dagelijkse belevenissen (voor zover ik überhaupt wat boeiends meemaak) als een soort digitaal en openbaar dagboek? Bepaalde thema’s? Elke dag van de week een vaste rubriek voor die dag? Fictieve (vervolg)verhalen? Ik weet het nog niet. Ik zie het wel. Maandag begint een nieuwe maand, een goed punt om dan een definitieve start te maken.

Voor nu is het wel even genoeg over mij en deze blog. Nu even wat over jou. Want ik ben natuurlijk wel heel benieuwd wie mijn lezers zijn. Vertel eens wat over jezelf en hoe je op deze blog gekomen bent. En natuurlijk is input voor de blog altijd meer dan welkom. 🙂

4 gedachtes over “Lethophobia

  1. Hoi! Mij ken je al maar toch 🙂 Zal je binnenkort ‘interviewen’ voor mijn blog, dat levert vast wel wat bezoekers op denk ik zo. Schrijf vooral wat je zelf leuk vind en waar je hart ligt, als je alleen mensen probeert te ‘pleasen’ en je vind het zelf eigenlijk niet echt leuk dan merken ze dat wel 😉

    • Dank je. Leuk, een interview. Dan doen we dat ook andersom. Levert misschien ook weer mensen op voor jouw blog. 🙂

      Ik wil ook niet gaan schrijven over dingen die ik helemáál niet leuk vind hoor. Meer een soort van middenweg, ik een beetje leuk en lezers een beetje leuk.

  2. Ik ben al jaren je moeder. En ik vind het leuk om ook op deze manier jullie te volgen en je belevenissen te lezen. Moet ik je nog meer schrijven wie ik ben? of is dit al genoeg

Geef een reactie

