Experiment | De Kracht van Sociale Media / The Power of Social Media

Ze zeggen altijd dat sociale media een heel krachtig medium is om aandacht te vragen voor iets. Een bericht kan zomaar door iedereen opgepikt en gedeeld worden, en voor je het weet ga je heel de (digitale) wereld over.

Daarom nu eens een klein experimentje:

Laat allemaal een rare, gekke, genante, spannende, of-wat-voor-dan-ook opdracht achter. Like het bericht. Deel het. Wat dan ook. Ik ben benieuwd of ik de 10.000 likes kan halen. Bij dat aantal ga ik alle opdrachten die jullie hebben gegeven uitvoeren en erover bloggen. Je mag liken/reageren op zowel WordPress, als ook op Facebook (Waar deze blog automatisch wordt geplaatst).

Maar let wel, ik tel alleen de likes op mijn eigen blog en Facebook-bericht. Ik kan niet op de pagina van iedereen die het deelt gaan kijken hoe vaak het daar is geliket.

Kom maar op!


They say social media is very powerful to get attention for your message. Everybody can see and share what you posted. In this way you can travel all over the (digital) world.

Therefor I want to start a small experiment:

Please, ya’all send me stupid, funny, embarrassing, exciting, of whatever-what challenges. And like and share it. I wonder if I ever can get 10,000 likes. At that amount I start doing all the challenges you gave and blog about. You can like/respond on both WordPress and Facebook (where this blog will be posted automatically).

Be aware: I only count the likes on my own blog and Facebook-message. It’s impossible to count every likes on the pages of people that shared the message.

Let’s go!

7 gedachtes over “Experiment | De Kracht van Sociale Media / The Power of Social Media

  1. Maak elke dag (zo lang mogelijk achter elkaar, minstens een maand, maar een jaar lang is leuker) een foto vanaf hetzelfde punt op hetzelfde tijdstip en maak er aan het eind een filmpje van!

    • Tof idee! 😀 Moet alleen even nadenken van welk punt dan. En op welk tijdstip. Ivm wisselende werktijden enzo is het best lastig om een vast tijdstip te kiezen. Mag het ook een “relatief vast tijdstip” zijn, zoals “zodra ik uit bed stap”, of “als ik thuis kom uit het werk” of iets dergelijks?

    • Een relatief tijdstip is ook wel leuk 🙂 Maar je werkt niet elke dag, dus je zou ook “zodra ik opsta” kunnen doen. En als je dan op een andere locatie slaapt kun je daar ook een foto uit het raam maken?

    • Misschien was ik een beetje vaag met de term relatief tijdstip. Daarmee bedoelde ik dus dingen als “zodra ik opsta”.
      Ik begrijp uit jouw opmerking dat jij relatief tijdstip anders opvat? Hoe dan? :$

      Een ander raam zou ik juist niet doen, dat breekt het filmpje denk ik. Het beste kan ik een camera gewoon op een vast punt zetten, in het raamkozijn. Dan heb ik hooguit een paar keer dat er wat mist, maar dat is denk ik minder erg dan ineens een heel ander plaatje tussendoor.

    • Ah ja, ik denk dat het inderdaad wel het mooiste is als je, elke keer als je op dezelfde plaats opstaat, een foto maakt vanuit hetzelfde raam.

  2. Succes :’)

    Hmm… Met mij samen een dansje doen op een station (of een andere publieke locatie) en dat laten filmen en dan op mijn blog publiceren! (En bij niet genoeg likes doe ik het zelf wel en dan mag jij het filmen, staat nog op de lijst van het Day Zero Project haha)

Geef een reactie

