Wat ik dit weekend heb gedaan

Deze week heb ik maar één blog geschreven. Dit komt vooral door het gebrek aan twee dingen: tijd en inspiratie. Vooral inspiratie. Ik weet momenteel niet heel veel te schrijven. Tags invullen om toch maar wat te kunnen plaatsen leek me eerst een leuk idee, maar heb ik toch niet zo’n zin in.

Het is weer zondag, en het was een goed gevuld weekend. Dus schrijf ik weer een blog met dezelfde titel als vorige week. Ik begin nu (zondagmiddag) weer met schrijven en doe vanavond het laatste stukje voordat we gaan slapen, zodat het hele weekend er in staat.


Gisteren was ik vrij, dus hoefde ik vrijdag niet zo vroeg naar bed als vorige week. ’s Avonds hebben we eerst Flikken Maastricht gekeken, en daarna het laatste stukje van Professor Nicolai en Dr. Beckand. Toen vond ik het wel mooi geweest en ben ik naar bed gegaan.


Zaterdagochtend was ik alweer vroeg wakker. Zoals altijd. Iemand een manier om die verdraaide biologische wekker uit te kunnen schakelen?

’s Morgens zijn we naar de Oogstdag op Tiengemeten gegaan. Helaas viel het weer erg tegen. Daardoor waren er ook weinig stands. We hadden alles dus al heel snel gezien; we gingen met de pont van 10 uur naar het eiland, en hadden de pont van 11 uur al terug!

IMG_0598

Één van de oude tractors op de Oogstdag

Daarna zijn we maar naar het winkelcentrum Zuidplein in Rotterdam gegaan. Dat is overdekt en dus loop je daar lekker droog. Hier hebben we in allerlei winkels gesnuffeld. We moesten nog nietjes hebben want die waren op, dus die hebben we meteen maar gehaald bij de Hema. En Linda wilde een keer de zakjes cappuccino proberen van de Xenos. Onderweg hebben we even geluncht bij McDonald’s en we sloten af met koffie bij de La Place.

IMG_0602

Oleg, die tegenwoordig altijd meelift in mijn binnenzak, pikte een boontje mee

We zijn nog even naar Maasdam gegaan. Ik had ergens op Facebook iets gelezen van een braderie/feest ter gelegenheid van het 30 jarig bestaan van de dierenambulance op de Hoeksche Waard. Helaas viel dit ook tegen. Het was al bijna afgelopen, en er waren bovendien maar een paar kraampjes.

Toen we weer thuis waren, hebben we het konijnenhok schoongemaakt. Na het avondeten hebben we lekker voor de buis gehangen. We waren benieuwd naar K3 zoekt K3 (vooral omdat er bij de vorige serie K2 zoekt K3 hele slechte en grappige audities zaten.) Daarna You’re back in the room, wat stiekem ook wel een leuk programma is.


De planning was dat we vanochtend samen naar de kerk zouden gaan en daarna op de koffie bij mijn ouders. Helaas was Linda niet lekker toen we wakker werden. Ik ben dus in m’n eentje naar de kerk gegaan en daarna meteen weer naar huis. Toen we even geen zin meer hadden in beeldschermstaren gingen we Cluedo spelen tot het tijd was om te gaan eten.

Na het middageten -Linda was gelukkig alweer een stuk opgeknapt- gingen we een stukje wandelen in de buurt van het gehucht Schuring, hier niet zover vandaan. Maar daarover later deze week een aparte blog. Het was een mooi gebied, en we hebben samen ruim 130 foto’s gemaakt!

IMG_0671

Één van de vele foto’s bij Schuring

De rest van de middag hebben we ook niet veel gedaan. Ik ging deze blog schrijven en alles wat je tot nu toe hebt gelezen, heb ik vanmiddag geschreven. We gaan nu bijna eten, en alles wat je ná deze alinea leest, schrijf ik vanavond.

Vanavond hebben we na het eten eerst twee keer een potje Wildlife gedaan. Altijd een erg leuk spel, met de vragen op DVD. Sinds kort heb ik er ook een uitbreiding bij, daar hebben we nu voor het eerst mee gespeeld. Daarna hebben we naar de serie Zwarte Tulp gekeken. Een tijd terug was-ie al te zien via Videoland. Toen werden we al heel nieuwsgierig toen we de trailers zagen. Nu konden we het dus eindelijk zien. Was wel leuk. Soms een beetje vaag. Maar wel intrigerend. Ben dus benieuwd hoe het verder gaat…

Nu gaan we naar bed en morgen weer lekker beginnen met een nieuwe werkweek. Gaat denk ik wel een relaxed weekje worden. Morgen en dinsdag werken, woensdag en donderdag vrij, en dan nog twee daagjes werken.

Jij nog wat leuks gedaan dit weekend?

3 gedachtes over “Wat ik dit weekend heb gedaan

  1. Leuk omschreven. Is Linda weer beter? Wij zijn zaterdagavond naar Steenwijk geweest. Was gezellig. Gerard en Annemiek hadden wat kleine dingen opgehangen in hun woning. Gisteren 20 km. Gefietst heerlijk uitgewaaid op het Beekhuizerzand. Wat een prachtig stukje natuur.

Geef een reactie

