Wat ik dit weekend heb gedaan

Het weekend zit er weer op, dus ik kan weer bloggen over hoe ik dit weekend nou weer heb gevuld. Het weekend was helaas wat langer dan gepland doordat ik ziek was. Woensdag was ik niet echt lekker maar ben toch aan het werk gegaan. Ik voelde me echter hoe langer hoe slechter. Ik wilde de dag afmaken, maar ik zag het op een gegeven moment echt niet meer zitten. Toen heb ik mij bij mijn chef ziek gemeld; hij heeft mijn werk (wat gelukkig niet heel veel meer was) voor me afgemaakt.

Donderdag was ik sowieso al vrij, maar ik voelde me de hele dag zo lamlendig als wat, dus ik heb me aan het eind van de middag ook voor vrijdag afgemeld. Beide dagen heb ik vrij weinig gedaan. Vooral op de bank gehangen. Ik voelde me in de loop van de dag wel wat beter worden. Ook Linda was deze twee dagen ziek.

Zaterdag was ik gelukkig een heel stuk beter. ’s Morgens hebben we samen onder andere de afwas (die zich al de halve week opstapelde) gedaan en het konijnenhok verschoond. Daarna zijn we naar Oud-Beijerland gegaan voor wat boodschapjes. Mijn schoonvader was jarig en we hebben dus traditiegetrouw King Extra Strong voor hem gehaald. Die vindt hij altijd heel erg lekker, maar ze zijn vrijwel nergens meer te verkrijgen. Vooral niet bij hun in de regio blijkbaar. Ook hebben we een kaart voor hem gekocht waar we het eigenlijke cadeau op konden schrijven; we hadden hem een dagje uit beloofd en dit is de Orchideeënhoeve geworden. Ook hebben we één van onze trouwfoto’s afgedrukt waar Linda’s oma onlangs om had gevraagd. En we hebben heerlijk geluncht bij “De Heeren van Beijerland“.

Toen we weer thuis waren hebben we de kaart geschreven/getekend en de tassen ingepakt. Toen zijn we op weg gegaan naar Hierden, waarbij we onderweg nog even zijn gestopt voor koffie bij de Starbucks.

Schoonpaps was heel blij met z’n cadeautjes. Verder hebben we zaterdag niet veel meer gedaan behalve verjaardag vieren. ’s Avonds hebben we lekker nasi en spaghetti gegeten met de hele familie.

Zondagochtend zijn we (ik zou bijna zeggen: uiteraard) naar de kerk geweest. Het was een mooie doopdienst. Daarna heb ik twee blogs geschreven, die van gisteren en die van morgen. De blog die je nu leest heb ik zondagavond geschreven. ’s Middags hebben we samen met schoonmams een stukje gewandeld richting het Veluwemeer en we hebben genoten van het mooie weer. Daarna hebben nog even gezeten. Normaal gaan we uiterlijk rond halfvier weg, maar er zouden nog kennissen langskomen voor pap’s verjaardag die wij ook al een tijd niet hadden gezien dus daar hebben we op gewacht. Het was al ruim kwart over vijf toen we weggingen. Onderweg hebben we even gegeten bij de Mac.

En toen was het alweer zondagavond en was het weekend weer voorbij. Morgen kan ik gelukkig weer gaan werken. (Oh wacht, ik moet natuurlijk schrijven “vandaag” – ik schrijf dit op zondagavond meer plan de blog in voor maandagochtend.) Behalve keelpijn van het hoesten gaat het weer best goed met me. Om maar niet meteen te veel van me te vragen ben ik voor dinsdag alweer vrij gepland. Ik ben benieuwd naar de rest van het rooster. Ik verwacht dat ik de rest van de week (dus woensdag tot en met zaterdag) moet werken, maar ik heb nog heel veel overuren staan en de afgelopen drie weken moest ik ook steeds maar vier dagen werken. Maar dat zie ik morgen wel. De week daarna moet ik nog werken en dan is het herfstvakantie. Linda is dan vrij, en ik heb ook vrij genomen. Voornamelijk omdat ik van mijn overuren af moet komen, maar ook om gezellig samen leuke dingen te gaan doen. Maar daarover in een volgende blog vast meer.

Komende dinsdag mag ik ook wat cadeautjes gaan shoppen. We (Linda en ik) zijn dit weekend onverwacht uitgenodigd door mensen die we eigenlijk helemaal niet zo goed kennen en zelfs nog nooit gezien hebben op hun verjaardag komend weekend. S&J, dank je wel!

Voor nu allemaal een goede werkweek toegewenst. Hoe was jullie weekend?

Geef een reactie

