Sinterklaas

Ja, ik weet het, Sinterklaas is inmiddels weer in Spanje en we zijn onderweg naar Kerst. Maar voordat ik de kerstversieringen uit de schuur ga halen, eerst nog een laatste Sinterklaasblogje. En wel over hoe we ook dit jaar weer schandalig zijn verwend. Oftewel over de cadeautjes die ik zondag (tja, Sint had het blijkbaar te druk dus bij ons kwam hij een dagje later) heb gekregen.IMG_1640Hierboven een overzicht van wat ik allemaal heb gehad. Ik zal nu per cadeautje vertellen wat het is.

Allereerst het spel Baobab, waarbij je kaarten op een boom moet leggen en er voor moet zorgen dat er zo min mogelijk afvallen. Er zijn 9 soorten kaarten, met elk hun eigen manier om ze op de boom te leggen. Zo vliegt de vogel vanaf een afstand in de boom (je gooit de kaart als een frisbee), springt de panter (de kaart moet je van bovenaf laten vallen) en vliegen vleermuizen in het donker (je moet de kaart met je ogen dicht plaatsen). We hebben het gisteravond een paar keer gespeeld en vinden het echt een heel leuk en origineel spel.IMG_1644Een tweede spel dat ik heb gekregen is Qwirkle. Het lijkt een beetje op Rummikub. Je moet rijtjes neerleggen van tegels met dezelfde vorm óf kleur. Elke tegel van een serie waar je wat aanlegt is een punt en als je een ‘qwirkle’ (zes verschillende vormen in één kleur, of zes verschillende kleuren van één vorm) legt krijg je zes bonuspunten. We hebben dit nog niet gespeeld, maar het lijkt me ook heel leuk om te doen.IMG_1645De cd Racine carée van de Belgische artiest Stromae. Op de radio vind ik zijn muziek altijd leuk om te horen. Ik had het al een tijdje niet gehoord, maar toen ik een paar weken terug weer het nummer Formidable hoorde dacht ik dat deze cd wel een leuk cadeautje zou zijn om te vragen. Inmiddels heb ik hem een paar keer beluisterd en het verveelt nog niet. (Die barst in zijn voorhoofd op de foto hieronder heeft hij trouwens te danken aan Bol.com of PostNL…)IMG_1652Het eerste boekje met de stripjes van Mannetje Pug. Ik kende het volgens mij doordat Linda er ooit eens wat van heeft gedeeld op Facebook. Het is heel erg flauwe humor en je vindt het óf geweldig (Linda en ik) óf vreselijk (de rest van de wereld). Om je er een idee van te geven heb ik ook twee willekeurige stripjes op de foto gezet.IMG_1649 IMG_1650 IMG_1651Ieder jaar vraag ik voor Sinterklaas ook een notitiekalender en een scheurkalender voor het volgende jaar. Een notitiekalender was niet meer nodig omdat Linda al een Rien Poortvlietkalender had gekregen van de zoon van Rien als bedankje omdat ze hem een paar keer heeft geholpen in het museum. Ik heb nu dus alleen een scheurkalender gevraagd. Dit jaar hebben we er eentje van National Geographic, met mooie kleurenfoto’s die we steeds uitknippen opplakken op de wc-deur, die daardoor inmiddels een grote, kleurrijke collage is geworden. Ik wilde voor het komende jaar weer dezelfde, maar toen kwam ik deze van Roots tegen in de winkel. Deze heeft naast de foto’s ook stukjes tekst over het betreffende onderwerp.IMG_1653 IMG_1654Voor de duidelijkheid even de tekst wat groter, dit is op de foto niet te lezen:

IMG_1654bOok kreeg ik twee puzzelboekjes: Tectonic en Binaire puzzels. Met deze twee boekjes met wat op Sudoku lijkende puzzels kan ik me voorlopig wel een tijdje uitleven. IMG_1648En tenslotte, een chocoladeletter, want wat is nou een Sinterklaasavond zonder? IMG_1647Dat waren mijn cadeautjes. Als je ook benieuwd bent wat Linda heeft gekregen, kijk dan op haar blog, waarin ze stiekem de cadeautjes van ons allebei laat zien.

En, wat heb jij gekregen dit jaar?

Een gedachte over “Sinterklaas

  1. Ik heb een grote stapel chocoladeletters, een doosje met garen in verschillende kleuren (voor de naaimachine) en koelkaststickers gekregen. Die koelkaststickers moet ik nog opplakken, maar daarvoor moet ik eerst alle magneetjes van mijn koelkast afhalen en dat zijn er heel veel! Zodra ik dat gedaan heb, kan ik een foto maken van de stickers op mijn koelkast (en een blogpost over mijn Sinterklaascadeautjes schrijven 😛 Ik denk dat ik daar sowieso mee wacht tot na de Sinterkerstviering met Medusa trouwens).

Geef een reactie

