Vakantie Keulen en Praag – Deel 1: Inleiding

Hallo lezers! Misschien is het je opgevallen dat er de laatste paar weken weer geen blog online is gekomen. Misschien ook niet, het is namelijk niet voor het eerst dat dit gebeurt. Maar deze keer komt dat dus doordat wij op vakantie zijn geweest in Keulen en Praag. Heerlijk met z’n tweetjes anderhalve week weggeweest en genoten van heel veel moois.

De komende tijd wil ik gaan vertellen wat we allemaal hebben gedaan. Voor één blog is het veel te veel dus ik wil, net als vorig jaar, het vakantieverslag opdelen in meerdere blogjes. Hieronder zie je alvast de verdeling die ik heb bedacht en een hele kleine greep uit de vele foto’s die ik heb gemaakt. Ik weet nog niet wanneer de blogs precies komen.  Ik heb vooral nogal wat tijd en zin nodig om de foto’s te bewerken en verkleinen voor de blogs. Waarschijnlijk heeft Linda haar blogs eerder af dan ik, dus zal ik steeds in mijn blog een linkje plaatsen naar die van haar over de betreffende dag; beginnend met deze voor haar inleiding.

Maar goed, de indeling die ik dus had bedacht:

Deel 1
Inleiding (die zit je nu dus te lezen)

Deel 2
Dinsdag 19 juli: Reis naar Keulen (via Maastricht) & Woensdag 20 juli: Phantasialand

P7190004De Sint-Janskerk en Sint-Servaasbasiliek in Maastricht

P7190007De voorkant van hotel Cristall in Keulen

P7200060De Talocan, één van de vele toffe attracties in Phantasialand.

Deel 3
Donderdag 21 juli: Dagje door Keulen

P7190008De 7000 m² (!) grote voorgevel van de Dom, hét meest beeldbepalende gebouw van de Keulse skyline.P7210072Uitzicht vanaf de  zuidtoren van de Dom.

Deel 4
Vrijdag 22 juli: De Kölner Zoo (dierentuin) & Zaterdag 23 juli: Reis naar Praag

P7220169Boomkangaroe. Bestaan die dan? Ja, blijkbaar….

P7220190Incastern, die met zijn snor niet onderdoet voor keizer Wilhem III

P7231228De voorkant van hotel Henrietta in Praag.

Deel 5
Zondag 24 juli: Dagje door Praag

P7241264Het standbeeld van de protestantse predikant Jan Hus op het Oudestadsplein, met daarachter de Sint Nicolaaskerk.

P7251331Zwanen voor de Karelsbrug.

Deel 6
Maandag 25 juli: Terezín (concentratiekamp Theresienstadt)

P7251278De tekst Arbeit macht frei boven één van de poorten in de “Kleine Vesting”.

Deel 7
Dinsdag 26 juli: De Zoologicá Zahrada (dierentuin)

P7261402De savanne in de dierentuin.P7261418Een schoenbekooievaar.

Deel 8
Woensdag 27 juli: Reis naar Kassel & Donderdag 28 juli: Reis naar huis

P7271461De Orangerie in het Staatspark Karlsaue in Kassel.

P7281486De Wilhelmshöher Burg met daarachter het Herkulesmonument in Kassel.

Deel 9
Afsluiting
Tot slot  nog een korte afsluiting met een terugblik op de vakantie en de blogs.

Zo, nu weten jullie wat je binnenkort kunt verwachten. En ik vooral ook wat ik de komende tijd moet doen. Hou gewoon deze blog in de gaten om te zien of de genoemde blogjes er al op staan. Of volg mijn blog gewoon via e-mail, blogloving of Facebook natuurlijk, dan zie je ze vanzelf verschijnen. Tot snel!

Geef een reactie

