Nieuwe brillen

Zoals je in m’n vorige blog hebt gezien had ik al eerder op Instagram geplaatst dat mijn bril kapot was. Mocht je dat gemist hebben, dat was deze foto:

#morgen maar de #opticien weer eens met een #bezoekje #vereren… :'(

A post shared by Johan Bestebreur (@johanbestebreur) on

De poot was eraf geschoten toen ik op m’n werk m’n beslagen bril wilde afvegen aan m’n jasje. Blijkbaar had ik de poot iets te stevig vast en ging te enthousiast over m’n glas en de rest van het montuur. Ik was al een keer naar de opticien geweest om deze te laten repareren. Dit ging een weekje goed -hoewel de poot wel duidelijk losser zat dan voorheen- maar daarna schoot-ie spontaan weer helemaal eruit. Dit was toen maar de noodoplossing:P9031939

Er moest dus een nieuwe bril komen. Ze hadden een leuke aanbieding: de tweede bril gratis. Dus werden het er twee. Gisteren had ik al een fotootje op Instagram gezet, maar die is niet zo heel duidelijk:

Jeej, m'n nieuwe brillen opgehaald! #happy #blij #nieuwebril #newglasses #hansanders

A post shared by Johan Bestebreur (@johanbestebreur) on

Daarom wil ik ze in deze blog beter laten zien. Dit zijn ze:P9031952

Over de eerste waren we het allebei (Linda was meegegaan) heel snel eens. Deze van Kenzo vonden we heel erg leuk. De kleur is ongeveer hetzelfde als die van mijn oude bril, donkerblauw – dit komt op de foto niet zo goed over. In de poten zit een mooi uitgesneden patroontje.
P9031942 P9031951 P9031949

De tweede bril was een stukje lastiger. We zagen er verschillende die we wel aardig vonden, maar niet waar we zo enthousiast van werden als van de eerste. Gelukkig was de verkoopster er nog en die kwam met deze van Ray-Ban. Deze vond ik ook heel mooi. Hij is weer heel anders. Hij is bruin met ehm, ja, hoe wil je het noemen, glanzend-antraciet of mat-donkerzilver ofzo.P9031943 P9031944 P9031946

Ik vind het wel leuk dat ik er nu twee heb. Dan kan ik een beetje afwisselen. Al denk ik dat er toch eentje is die het meest gedragen gaat worden. En als er nu een kapot is hoef ik niet meteen gestrest een nieuwe te gaan halen omdat ik nog een tweede als reserve heb die ik zolang kan dragen.

Bij de brillen kreeg ik uiteraard ook mooie brillendoosjes, allebei met een brillendoekje met het betreffende logo. En een extra brillendoekje met het logo van de opticien die je er standaard bij krijgt.
P9031940 P9031941

Dat was het voor nu. Het is deze keer maar een korte blog, maar wie weet heb ik de volgende keer weer wat meer te vertellen.

Een gedachte over “Nieuwe brillen

Geef een reactie

