Zoektermen

zoekenEen tijdje terug schreef Linda een blog over zoektermen waarmee mensen op haar blog komen. Dit lijkt me ook wel een keer leuk om te doen. Vandaar dat ik deze blog nu ga schrijven.

Helaas is lang niet alles zichtbaar omdat veel (grote) zoekmachines -waaronder in ieder geval ook Google- deze zoektermen afschermen. Ik weet ook niet precies welke zoekmachines gebruikt werden voor deze zoektermen. Maar dat mag de pret niet drukken. Hier komen de 27 zoektermen van de afgelopen twee jaar in chronologische volgorde. Ik heb niet de bijbehorende links geplaatst. Mocht je benieuwd zijn naar de blogs, dan moet je zelf maar even zoeken. Of als je het echt niet kunt vinden, dan vraag je het maar.

de heer danken dat je een jaartje ouder ben
Tja, daar mag je de Heer natuurlijk altijd voor bedanken, daar heb je mijn blog niet voor nodig

kaka roofvogels
Ik zou niet weten wat je bedoelt. Bij “kaka” kom je vast op mijn blog vanwege de naam Kaka Bora. En ja, ik heb vast verschillende keren iets geschreven over roofvogels. Meestal bij een bezoek aan een dierentuin denk ik.

vastgelopen met mezelf
Als ik dit zoek op Google kom ik op een gedichtje wat ik ooit schreef om wat frustratie eruit te gooien na een date die wat anders liep dan ik had verwacht/gehoopt.

stampertje en huppel
Dit komt vast uit een blog waarin ik schreef dat wij konijnen zouden krijgen en waarin ik zocht naar namen. Uiteindelijk zijn de zusjes trouwens Inca en Maya gaan heten en heet het hok Machu Picchu.

oude barendrechtse brug oude maas zendmasten
Ja, bij de oude brug is Oleg wel eens geweest voor een fotoshoot.

schuringse haven
Schuring is een buurtschap hier vlakbij. Rondom het (voormalige?) haventje kun je mooi wandelen en fotograferen.

donauturm uitzicht
De Donauturm is een uitzichttoren in Wenen, een beetje vergelijkbaar met de Euromast. In de zomervakantie van 2015 zijn we hier geweest.

als alle hoop losgelaten
Ik heb geen idee wat deze persoon precies bedoelt te zeggen. Het is niet echt een normale zin hè? Ook kom je niet concreet op een bepaalde blog uit. Wel heb ik een paar keer afzonderlijke woorden uit deze zin gebruikt.

wat heb je gedaan in het weekend
Tja, ik heb verschillende keren een blog geschreven over wat ik in het weekend heb gedaan. Maar waarom zoekt iemand daarop???

wandelen fort altena
Bij dit fort, net in Brabant, kun je ook heel leuk wandelen. Vooral als het weer meezit denk ik. Dat deed het dus niet toen wij er waren…

dierentuin bora bora
Over dierentuinen schrijf ik regelmatig. Op Bora Bora ben ik nooit geweest. Maar ik denk dat dit ook meer te maken heeft met de naam van mijn blogsite.

reisverslag beteruit
Ik ben verschillende keren op vakantie geweest met de christelijke reisorganisatie Beter-Uit. Van de reizen naar Zweden en Israël zijn er verslagjes te vinden op deze site.

monsieur canibale moet weg
Ehm, nee! Ik heb wel een keer geblogd over een bezoekje aan de Efteling en daar ook vast Monsieur Canibale genoemd. Maar nee, deze moet niet weg. Als je je eraan stoort ga je maar gewoon niet naar de Efteling. Niets tegen buitenlanders, maar we moeten op een gegeven moment alles aanpassen voor en stel nieuwkomers…

woordzoeker adolf hitler
Het woord ‘woordzoeker’ komt (behalve hier nu) nergens voor in mijn hele blog. Adolf Hitler wordt alleen genoemd in een Er ist wieder da!, die Linda geschreven heeft en ik die ik heb gereblogd. Hoe deze zoekterm dan op mijn blog terechtkomt is me een raadsel.

doperwtenplant konijn
Dit gaat vast over het Albert Heijn-moestuintje dat door mijn konijnen vakkundig om zeep is geholpen.

nooduitgang bordje wildlands
Ik ben één keer in het nieuwe park Wildlands in Emmen geweest en heb daarover geblogd. Ik schreef daarover dat alles, tot aan de nooduithangbordjes, is verwerkt in de thematisering van het park. Maar waarom zoek je daarop?

foto’s van doel de slagboom
We zijn twee keer in het vrijwel verlaten Belgische dorpje Doel geweest. En ja, daar staat een slagboom voor de ingang van het dorp.

zoals klei
De zoeker hiervan was vast op zoek naar de tekst van dit, in christelijke kringen althans, best wel bekende lied. Ik was een keer geïnspireerd door een Bijbeltekst en schreef een blog die ik de titel van dit lied meegaf.

bora bora werk gezocht
Nogmaals een Kaka Bora-dingetje. En ja, werk zoeken, daarover heb ik genoeg geschreven.

heer verlos mij vijand op me weg
Ondanks de grammatica-fouten kan ik deze zin niet echt plaatsen. Het enige wat ik vind is een blog over Psalm 25, waarin wat losse woorden uit deze zin staan.

de bozetoverheks filmpjes
Ook met een spatie ertussen kan ik hier niets over vinden. Wel zonder “filmpjes”, er woonde een toverheks in het sprookjesbos. En kabouters. En elfjes…

advent kalender sollicitatie
Ehm. Ik heb een paar keer adventskalenders gemaakt. En vaak gesolliciteerd. Wat die twee met elkaar te maken hebben? Geen idee, net als over de vraag waarom je hierop zoekt.

verlaten dorp dordrecht
Doel is een verlaten dorp. Dordrecht niet. Ik ben wel in allebei de plaatsen meerdere keren geweest. Verder… ehm?

funky fish account verwijderen
Ook dat heb ik wel eens gedaan. Maar dat is heel simpel, daar hoef je toch niet naar te zoeken?

steekwoorfen rijexamen
Ik neem aan “steekwoorden”. Die heb ik wel eens gevraagd om een blog mee te schrijven. Maar volgens mij is dat nooit in combinatie met een rijexamen geweest.

puzzelstuk over liefde
Ooit schreef ik een serie over puzzelstukjes en liefde. Deze heeft zelfs een eigen categorie gekregen op deze site, dus kun je makkelijk terugvinden.

verschil hete peper en normale peper
Peper is altijd heet, alleen de ene wat heter dan de andere. Wat is “normale” peper? Geen idee. Hoe je hiermee op mijn blog komt? Nog veel minder idee.

Dat was het voor nu, ik heb alle zoektermen die ik kan zien uit 2015 en 2016 gebruikt. Dat zijn er dus niet zo heel veel. Jammer dat de meeste zoekmachines dit afschermen, ik ben wel heel benieuwd wat er nog meer tussen staat; naast deze 27 zijn er namelijk ook nog 552 “onbekende zoektermen” gebruikt in deze twee jaar. Maar goed, niets aan te doen. Wie weet komt er eind van het jaar weer een overzichtje, met alle zoektermen uit heel 2017 als jullie dat leuk vinden.

2 gedachtes over “Zoektermen

  1. Het blijft altijd hilarisch om die zoektermen te lezen. Mensen zoeken echt op de raarste dingen. Waarom zou je inderdaad zoeken op ‘hoe was je weekend?’ of ‘woordzoeker adolf hitler’ :’)

Geef een reactie

