Leuke dingen

Momenteel zijn er nogal wat leuke dingen en het lijkt me wel eens leuk om daarover een keer een blogje te gaan schrijven. Ik ben bezig met een aantal dingen en er ligt ook heel wat in het verschiet.

Zoals je vast al hebt gezien heb ik een nieuwe hobby gevonden in pyrografie. Over mijn nieuwe brandset heb ik al verteld. Inmiddels heb ik de houten boekdoos al ingericht en zit alles er netjes in opgeborgen. Deze wil ik laten zien als de buitenkant ook versierd is, maar ik ben er nog niet helemaal uit wat ik er precies op wil gaan branden.
Ik had één van de onderzettertjes aan mijn vader gegeven zodat hij er een plaatje op kon tekenen wat ik kan gaan branden. Gisteren kreeg ik hem terug en er staat op allebei de kanten een leuke afbeelding. Als het is gebrand ga ik het sowieso hier weer laten zien.

Linda heeft al een paar jaar een boekje met elke dag een vraag om in te vullen. Het heeft elke dag een vraag, met ruimte om 5 jaar lang die vraag te beantwoorden. Dat vond ik een leuk idee en ik heb nu ook zo’n boekje gekocht (maar dan een Nederlandse versie, Linda heeft een Engelse) en ben er sinds 1 januari van dit jaar mee bezig. Ik vind het wel leuk om te doen. Ik weet nog niet of (en hoe – en wanneer) ik dit in een blog ga gieten. Maar dat zie je vast nog wel een keer.

Zaterdag hadden we visite; Linda had vrienden van haar uitgenodigd, die ze kent van het campingwerk wat ze elke zomer doet. Ik kende ze eigenlijk helemaal nog niet, maar het was toch heel gezellig.

Deze week heb ik een lekker kort werkweekje; ik ben vrijdag én zaterdag vrij. Wat ik vrijdagochtend ga doen (als Linda de post aan het bezorgen is) weet ik nog niet. Misschien ga ik er wel weer es met de camera op uit om timelapse-filmpjes te maken. Of, als het weer me niet aantrekkelijk genoeg lijkt om naar buiten te gaan, lekker creatief gaan branden.
Vrijdagmiddag komen Linda’s ouders op visite. Meestal gaan we om de week in het weekend daarheen, maar het komt nu even een hele periode achter elkaar niet uit. Linda zou haar ouders dus een maand niet kunnen zien. Nu komen ze gezellig naar ons zodat we elkaar toch even kunnen zien.

Zaterdag wordt ook vast een hele leuke dag. Mijn broer kwam pas met het idee dat-ie wel weer eens met z’n allen er op uit zou willen. We gaan zaterdag dus met m’n ouders, broers, schoonzus en nichtje (ze was afgelopen zaterdag alweer 3 maanden!) naar de dierentuin!

Daarna nog een weekje werken en dan is het de voorjaarsvakantie. Ik heb er de hele week voor vrij gevraagd op m’n werk zodat ik de hele week kan helpen met de Vakantie Bijbel Klub. Ja, ik weet het, dat is één woord en club hoort met een c, maar zo heet het nou eenmaal. Ik dacht altijd dat het niets voor me zou zijn, maar vorig jaar werden we gevraagd en wilde ik het wel proberen. Ik vond het echt veel leuker dan ik had verwacht. Nu ga ik dus weer de hele week meehelpen, en heb me ook opgegeven voor het opbouwen en afbreken van de zaal.
Sowieso vind ik het heel leuk om te zien dat we steeds meer betrokken worden bij de kerk. Behalve de VBK zijn we onlangs ook gevraagd voor het koffie schenken (dat is elke zondagochtend na de dienst en wordt door verschillende gemeenteleden gedaan. Wij zijn dit jaar tweemaal aan de beurt) en om mee te gaan helpen als leiding van het Jeugdhonk (ik heb nog niet echt een idee wat we precies gaan doen, komende zaterdag gaan we een keertje kijken of het wat voor ons is.

En natuurlijk zijn we ook al bezig met het plannen van de zomervakantie. Inmiddels staan de data op het werk al vast, en is het ook vrijwel zeker waar we heen gaan dit jaar: Polen! Het schijnt een heel mooi land te zijn. We willen 3 korte stedentrips doen, in Gdansk, Warschau en Krakau (en vanuit die laatste stad een trip naar Auschwitz) met waarschijnlijk op zowel de heen- en terugweg een nachtje in Duitsland.

Dat was het voor nu. Wat doe jij momenteel voor leuke dingen? Of wat voor leuke plannen heb je?

Een gedachte over “Leuke dingen

Geef een reactie

