Houtbranden: Linda’s lievelingsdieren

Het is alweer een tijdje geleden dat ik heb geblogd. Inmiddels is de voorjaarsvakantie alweer een week geleden. Op de eerste dag van de vakantie zijn we samen naar de dierentuin in Antwerpen geweest. Hierover moet ik ook nog steeds een blog schrijven, maar ik heb nog geen zin gehad om  de foto’s hiervoor uit te zoeken. Als je geen zin hebt om daarop te wachten, kun je ook kijken op Linda’s blog, zij heeft hier wel al over geschreven. Verder was de vakantie vooral gevuld door de Vakantie Bijbel Klub in onze kerk waar ik bij geholpen heb. Hierover komt hier heel misschien ook nog een blog, maar dat weet ik niet zeker.

Verder ben ik ook weer bezig geweest met mijn nieuwe hobby. Op een soort kaasplank die ik onlangs heb gekocht bij de Big Bazar (nja, ‘kaasplank’, op het label stond dat-ie alleen bedoeld is voor decoratie en niet voor voedsel) heb ik voor Linda een afbeelding gemaakt met haar lievelingsdieren:De reiger is haar favoriete vogel die hier gewoon in het wild gespot kan worden. Het is een statige vogel als je hem languit ziet staan, maar als het ’s winters koud is, vindt ze het net een oud mannetje lijken.De kookaburra is ook één van haar favoriete vogels.Al vanaf dat ze nog klein was, is de cheetah haar lievelingsdier.Ze is helemaal dol op uilen en heeft daar inmiddels een flinke verzameling van in huis.Met grote apen heeft ze helemaal niets, maar kleine aapjes vindt ze wel heel erg schattig. Waarbij de keizertamarin met zijn lange witte snor veruit haar favoriet is.De capibara is het grootste knaagdier ter wereld. Het is een soort uit de kluiten gewassen cavia (ongeveer een meter lang!) die graag in de buurt van water leeft.

Overigens heeft ze ook nog een favoriete vis, de schorpioenvis of koraalduivel. Een hele mooie vis, maar ik kon deze niet echt plaatsen tussen de andere dieren. Wie weet komt deze dus een ander keertje op een andere stuk hout.

Van de bovenstaande foto’s heb ik deze compilatie gemaakt die op het plankje past. Deze heb ik eerst geprint en met behulp van carbonpapier op het hout overgebracht en daarna ben ik begonnen met branden.

Toen ik net begonnen was met de uil heb ik al een plaatje op Instagram geplaatst.
Tijdens het branden heb ik verschillende keren nog een foto gemaakt zodat je het project langzaam kunt zien groeien. En dit is het eindresultaat.


Disclaimer:
De gebruikte foto’s heb ik gevonden via Google. Ik ben niet de rechthebber op het gebruik van de ze foto’s. Mocht dit uw foto zijn en u wilt deze afbeelding verwijderd zien, dan kunt u dit laten weten.
I found the used pictures on Google. I don’t own the rights to use this pictures. If this is your picture and you want to have this picuture removed from my blog, please let me know.
Een gedachte over “Houtbranden: Linda’s lievelingsdieren

Geef een reactie

